2007-2008. Taikomieji menai
TIKSLAI
- Ugdyti jaunimo estetinį skonį, gebėjimą vertinti meninę kūrybą ir aplinkos kultūrą.
- Skatinti kiekvieno mokinio kūrybines galias ir bendruosius technologinius gebėjimus, sudaryti sąlygas jo saviraiškos poreikių ir kompetencijų plėtotei.
- Pritaikyti praktikoje mokinių kūrybinę, estetinę patirtį šeimos, klasės ir mokyklos bendruomenės dailės poreikiams. Ugdyti teigiamą požiūrį į įvairiapusę, patrauklią veiklą, stiprinti pasitikėjimą ir motyvaciją.
UŽDAVINIAI
siekiama, kad mokiniai:
- galėtų pasirinkti jiems patrauklią meninės veiklos sritį, kuri skatintų juos tobulėti ir pasitikėti savimi
- įgytų praktinių, profesinių įgūdžių išradingai naudoti ir taikyti dailės ir technologijų technikas ir šiuolaikines medžiagas, išmoktų naudotis įvairiais informacijos šaltiniais
- pritaikytų kūrybinius gebėjimus gyvenime – gebėtų kurti proginius suvenyrus, dovanėles, puošti savo buitį, galėtų skoningai ir išradingai apipavidalinti ne tik savo namus, bet ir mokyklos erdves, renginius, šventes
- per kūrybinę praktiką išmoktų funkcionaliai, estetiškai, ekonomiškai, saugiai dirbti su pasirinktomis medžiagomis bei įrankiais
- gebėtų dirbti grupėse, išmoktų kultūringai bendrauti, siūlytų idėjas, priimtų sprendimus, atvirai ir geranoriškai aptartų ir vertintų atlikto darbo rezultatus, įsivertintų savo veiklą
AKTUALUMAS
- meninio ir technologinio ugdymo sampratos įgyvendinimas
- mokinių, ,,iškrentančių” iš pagrindinės bendrojo lavinimo mokyklos mokinių skaičiaus mažinimas
- mokyklos aplinkos ir tradicijų puoselėjimas
PRITAIKOMUMAS
- taikomųjų menų funkcija ir universalumas
- modulio praktinio pritaikymo spektras mokykloje
- programos apimtis 17 val., dalyviai 7-8, 9-10 klasių mokiniai
MOKYKLOS TRADICIJOS
- kryptingas dailinis ugdymas
- dailinio ir technologinio ugdymo vieningumas
- aktyvūs mokymo metodai
- parodos
- mokyklos interneto svetainė
- mokymo bazė
- mokytojų kvalifikacija, patirtis
MOKINIŲ POREIKIAI
- nepasitikėjimo įveikimas
- pozityvaus vertinimo, skatinimo poreikis
- noras bendrauti
MOKINIO KOMPETENCIJŲ, BENDRŲJŲ GEBĖJIMŲ UGDYMAS
- tarpasmeninė ir pilietinė
- profesinio pasirengimo
- mokslo ir technologijų
- verslumo
- skaitmeninio raštingumo
DIDAKTINĖS NUOSTATOS
- prieinamumas
- patrauklumas
- mokymas bendradarbiauti, demokratija
- integracija
- interpretacija ir improvizacija
VERTINIMAS
tipai
- diagnostinis
- formuojamasis
- apibendrinamasis
formos
- simboliai, taškai
Siekiamų rezultatų, pažangos bei sėkmės vertinamas grindžiamas:
- mokymosi uždavinių aiškiomis formuluotėmis
- vertinimo galimybių lankstumu
- dėmesiu kiekvieno mokinio asmeninėms savybėms
- grįžtamosios informacijos gavimu
Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimas darbo eigoje :
GALUTINIS REZULTATŲ ĮVERTINIMAS
- 9 tšk. žodinis paskatinimas
- 10 -20 tšk. padėka, paskatinimas
- 20 -30 tšk. diplomas,skelbimas mokyklos interneto svetainėje.
MODULIO STRUKTŪRA, VEIKLOS ORGANIZAVIMAS
- veiklos etapai
- mokymosi uždaviniai – plastinės raiškos problemos
- naudojamos priemonės, medžiagos
- mokymo metodai
- pavyzdžiai, iliustruojantys darbo aptarimą ir eigą
UGDYMO TURINYS
DEKORATYVINĖ TAPYBA
Mokytoja Palmyra Stankūnienė
- Kuriamos abstaktaus turinio dekoratyvinės kompozicijos
- Išbandomi netadiciniai vaizdavimo būdai
- Eksperimentuojama tapybinėmis technikomis
- Analizuojami dailės kūriniai, mokinių darbai
- Mokykloje įrengiamos ekspozicijos, galerijos
VIELOS LANKSTINIAI
Mokytoja Eglė Bertulienė
- Mokiniai mokomi panaudoti netradicines priemones, dirbti su įdomesniais įrankiais ir prietaisais
- Mokiniai pratinami dirbti kartu, padėti vieni kitiems
- Ugdomas vaikų kruopštumas, savitumas, estetinis skonis, naujų medžiagų ir technologijų pažinimas
- Plėtojamos vaiko kūrybinės galios, lavinama fantazija
- Darbelių pritaikymas
POPIERIAUS PLASTIKA
Mokytoja Zofija Žukauskienė
- Popieriaus plastikos specifika
- Racionalus mąstymas ir techniniai įgūdžiai
- Mokinių saviraiška, atlikimo būdų pasirinkimas
- Tūriniai objektai mokyklos erdvėse
- Dekoratyviniai akcentai namų aplinkoje
ERDVINĖ MODULINĖ KOMPOZICIJA
Mokytoja Giedrė Slavinskienė
- Dekoratyviniai moduliai – elementai
- Erdvinės kompozicijos iš modulių
- Medžiagos ir technikos
- Pritaikymas aplinkoje
- Kūrinių analizė
VĖLIAVOS
Mokytoja Milda Tverkutė
- Vėliavos – erdviniai akcentai
- Paskirtis, simbolika ir pritaikomumas
- Pažintis su medžiagų įvairove, jų derinimo galimybėmis
- Audinių dažymo, marginimo technikų išbandymas
- Individualių sprendimų paieška
Dokumentacijos tvarkymas, pristatymų organizavimas, skaidrių, lankstinukų gamyba - I. Medelinskaitė, R. Milašienė