Vilniaus Pilaitės gimnazija įkurta dar statomame Vilniaus Pilaitės mikrorajone 1992 m. kovo 9 d. Vilniaus miesto mero potvarkiu Nr. 136, mokyklai suteikiant Vilniaus 66-osios vidurinės mokyklos vardą. 1993/1994 m. m. išleista pirmoji abiturientų laida. Po dvejų metų, 1994 m. birželio 21 d., Vilniaus miesto Tarybos Pirmininko potvarkiu Nr. 62 mokyklai suteiktas Vilniaus Pilaitės vidurinės mokyklos vardas. Nuo 2012 m. rugsėjo 1 d. mokykla pertvarkyta į Pilaitės gimnaziją, kurioje mokomi 850 I (9)-IV(12) gimnazijos klasių mokinių.). Vilniaus Pilaitės gimnazijai nuo 2022 rugsėjo 1 d. Vilniaus miesto savivaldybės dėka skirtas naujai suprojektuotas ir pastatytas modernus, šiuolaikiškas, puikiai aprūpintas, švietimo reikmes atitinkantis gimnazijos pastatas, įsikūręs adresu Tolminkiemio g. 2D, LT-06218 Vilnius.
Vizija
Parenkime jaunimą savarankiškam ir aktyviam gyvenimui, kurdami sąlygas įvairiapusiškam ugdymui(si).
Misija
Ugdome sėkmingus pasaulio jaunuolius.
Vertybės
Akademiškumas – pedagogine tradicija ir patirtimi grindžiamas mokymas(is)
Iniciatyvumas – veiklumas, savarankiškumas ir atvirumas naujovėms
Kūrybiškumas – smalsumas, kritinis mąstymas ir vaizduotė
Bendruomeniškumas – pagarba ir pasitikėjimu grįstas, demokratiškas bendradarbiavimas
Brandumas – dora, atsakomybė, pilietiškumas
Tikslai
1.1. Pagerinti mokinių, išlaikiusių PUPP, nuo 80 iki 95 proc. individualizuojant ir diferencijuojant mokymo procesą mokiniams, kurių mokymosi pasiekimai yra nuo 1 iki 4 balų per ketverius metus.
1.2. Mokyklos VBE įvertinimų vidurkį pakelti iki savivaldybės lygmens, pakeliant atskirų mokomųjų dalykų, kurių VBE lygis yra žemesnis už savivaldybės lygmenį, vidurkį.
1.3. Pakelti 25 proc. mokinių lankomumą tų mokomųjų dalykų, kurie neturi pasiekimų patikrinimų, didinant pamokų patrauklumą ir svarbą.
2. Iki 2028 m. pakelti mokyklos organizacinės kultūros lygį iki ne žemesnio nei 4 (iš 5), sukuriant ir įgyvendinant programą.
I lygis – vadovybės pasiryžimas 2024–2025
II lygis – suinteresuotų / aktyvesnių darbuotojų įsitraukimas 2025–2026
III lygis – visuotinas darbuotojų įsitraukimas 2026–2027
IV lygis – nuoseklumas, pasitenkinimas 2027–2028
V lygis – nuolatinis kultūros tobulinimas