Kaip ir kiekvienais metais mūsų mokykloje vyksta rinkimai į gimnazijos mokinių prezidento postą. Šiemet viena iš trijų kandidačių – II m klasės mokinė Margarita Rumšaitė, kuri žavi savo idėjomis ir noru kurti vieningą mokyklą. Kalbamės su Margarita apie jos sprendimą kandidatuoti bei jos planus.
Margarita Rumšaitė: „ Kartu be kartumo – tai ne tik mano kandidatavimo šūkis, bet ir principas, kuris lydės mane visą mano kadencijos laikotarpį, įkvėpdamas kurti darnią, draugišką ir inovatyvią mokyklos bendruomenę. “
Iš kur atsirado šūkis „ Kartu be kartumo“?
Margarita: Mes su komanda labai norėjome turėti tam tikrą simboliką. Kilo idėja pasirinkti greipfrutą – jis šviežias, turi rūgštelės ir kartumo. Manau, kad subūrus gerą komandą ir visą mokyklos bendruomenę į stiprų ratą, mes tikrai galėtume nejausti to kartumo, o bendravimas būtų tarsi šviežias ir skanus vaisius, t. y. kur kas stipresnis, gyvesnis nei yra dabar.
Kaip subūrei savo komandą?
Margarita: Komanda daugiausia yra iš mokinių parlamento. Mūsų visų siekiai, tikslai ir vertybės sutampa. Subūriau artimiausią komandą, kuri atsakinga už pagrindinius dalykus, bet vis prisijungia ir kiti žmones iš aplinkos, kurie norėtų pagelbėti. Komanda plečiasi ir nebėra tokia struktūriška, bet pagrindas išlieka mano sudarytas.
Kokie tavo hobiai?
Margarita: Domiuosi kinu, labai mėgstu filmuoti, fotografuoti, režisuoti, vaidinti. Mokausi kino akademijoje, esu baigusi kino mokyklą. Daug laiko praleidžiu kino teatruose, teatruose. Planuoju susieti ateitį su kinu arba su kažkokia socialine veikla. Tai gali būti tiek politika, tiek ir kitos socialinės sritys, galbūt komunikacija. Mano ateities planuose svarbiausia vieta tenka bendravimui ir lyderiavimui. Man patinka kurti stiprius ryšius ir kurti palaikančią aplinką.
Kaip planuoji puoselėti vieningą mokyklos atmosferą?
Margarita: Kuomet siūlome įvairesnių veiklų, sukuriame daugiau galimybių mokiniams atrasti savo talentus ir susidraugauti su bendraminčiais. Su naujomis veiklomis atsirastų daugiau galimybių burtis, bendrauti, sudaryti stiprią bendruomenę.
Ar turi patirties vadovaujant grupei arba renginiuose?
Margarita: Visą laiką savo klasėje buvau seniūne. Taip pat aktyviai visada dalyvavau dabartinės ir buvusios mokyklos (Vilniaus Ryto progimnazijos) parlamente. Iš tiesų, labai daug patirties turiu ir renginiuose, esu vedusi juos, tiek ir pramoginiuose renginiuose (vestuvėse buvau padėjėja), tiek ir rimtuose renginiuose. Esu aktyviai dalyvavusi Lietuvos Moksleivių Sąjungos stovyklose, todėl manau, kad patirties tikrai užtektų.
Kas tave įkvepia būti prezidente?
Margarita: Aš manau, kad labai didelę įtaką daro aplinkiniai. Būdama Mokinių parlamente pasisemiu labai daug idėjų, bendrų tikslų, o dabartinė mokyklos prezidentė man taip pat yra pavyzdys. Iš tiesų, žaviuosi jos idėjomis, galbūt jai pritrūko laiko jas įgyvendinti, bet pradžią ji padare tvirtą. Manau, jos pasiekimai parodo, kad ir mes galime pasiekti aukščiausių rezultatų.
Ar dabartinė prezidentė yra tas žmogus, į kurios nuomonę tu labiausiai atsižvelgi?
Margarita: Idėjų pasisemiu iš įvairių žmonių, bet vienas iš svarbiausių man būtų dabartinė prezidentė.
Kokie tavo planai artimiausiu metu?
Margarita: Artimiausiu metu vis tiek reiktų atsižvelgti į mūsų tradicines šventes ir pagalvoti, kaip jas galėtume labiau pritaikyti mokyklai, kad jos tiktų visai bendruomenei. Kalbant apie parlamento vadovavimą, norėčiau labiau sustyguoti jo darbą. Svarbiausia, manau, pritaikyti renginius visapusiškai. Dabar renginiai tinka tik daliai mokinių, o aš norėčiau, kad jie visgi būtų tinkami visiems, ar bent jau daugumai. Todėl imčiausi naujų teminių renginių organizavimo, naujų grupių, tokių kaip šokėjų ir palaikymo grupės, kurios būtų atsakingos už įvairių skanduočių ir šūkių kūrimą. Įrengčiau skaitytojų klubą, kur mokiniai rengtų diskusijas perskaitytų knygų temomis, galbūt net kurtų filmukus ar socialinėse medijose rašytų apie literatūrą.
Kokias tu pastebi aktualiausias problemas mokykloje? Kaip jas išspręstum?
Margarita: Svarbiausia problema – vienpusiškumas. Mes tikrai esam susikoncentravę tik į tam tikras sritis ir labai didelį indelį dedame į mokyklinių rezultatų siekimą, bet manyčiau, kad mokinių parlamentas neturėtų spręsti mokymosi pasiekimų problemas. Galbūt mentorystė mokykloje galėtų padėti išspręsti šią problemą. Parlamento prioritetus sudėliočiau kita linkme. Mokinių parlamentas savo veiklą turėtų labiau sieti su bendruomeniškumu ir renginių organizavimu. Pavyzdžiui – labai liūdna, kad pasikeitus gimnazijos pastatui, mes nepritaikėme švenčių šiam naujam pastatui, o bandome išlaikyti šventes tokias, kokias jos buvo anksčiau, nors čia jos jau nebetinka, ir taip prarandame kai kurias tradicijas.
Kas šiuo metu pasaulyje tau daro didžiausią įtaką?
Margarita: Paskutiniu metu daug keliauju po Ukrainą, po įvairius miestus, esu mačiusi daug mitingų Ukrainoje. Mačiau, kaip sunku Ukrainos vaikams mokytis ir gyventi karo sąlygomis. Man labai įdomu pastebėti, kaip jie (ukrainiečiai) mato problemas, ką įžvelgia. Jau antrus metus rašau projektinį darbą apie prieš ukrainiečius naudojamus propagandos naratyvus ir lyginu su propaganda Lietuvoje, taip pat rašau ir apie ukrainiečių savijautą, apie socialines problemas. Pernai savo projektinį darbą pristačiau konferencijoje ir šiemet, būdama prezidente, skatinčiau žmones pasakoti apie savo darbus, apie savo projektus. Teminiuose renginiuose organizuočiau peržiūras tiek kūrybinių, tiek mokslinių darbų.
Margarita demonstruoja atsakingą požiūrį į mokinių bendruomenę ir mokyklos ateitį. Jos tikslas – pakeisti mokyklos atmosferą – suteikia vilčių sukurti dar pažangesnę gimnaziją. Ar Margaritos pažadai taps realybe, nuspręsite Jūs…
Interviu paruošė II G mokinės Skaistė Jucevičiūtė ir Mėta Svetlikauskaitė.