fono paveiksliukas

Priėmimas į gimnaziją

2025–2026 M. M. VILNIAUS PILAITĖS GIMNAZIJOS PRIĖMIMO TVARKA Į I-II KLASES

Į Vilniaus Pilaitės gimnaziją priimant mokytis Vilniaus Martyno Mažvydo progimnazijos, Vilniaus Vydūno progimnazijos ir kitose mokyklose 8 klases baigusius mokinius, vadovaujamasi Priėmimo į Vilniaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas tvarka, pirmiausia priimami mokytis asmenys, gyvenantys Pilaitės gimnazijai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje.

Kai asmenys yra ne iš Pilaitės gimnazijai priskirtos aptarnavimo teritorijos ir esant laisvų vietų, vadovaujamasi Priėmimo į Vilniaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas tvarkos aprašo ir Pilaitės gimnazijos priėmimo komisijos patvirtintais kriterijais, kurie turi būti pridėti e. sistemos skiltyje „4. Pirmumo kriterijai“.

Vilniaus Pilaitės gimnazijos I(9) klasių komplektai formuojami atsižvelgiant į antrosios užsienio kalbos ir dorinio ugdymo pasirinkimus. Tėvų prašymai priimami tik e. sistemoje nurodytos tvarkos sąlygomis (klasių sąrašai bus sudaromi priėmimo komisijos atsižvelgiant tik į priėmimo tvarką, prašymai mokytis kartu su draugais ar nesimokyti kartu nebus priimami).

Pirmoji užsienio kalba gimnazijoje – anglų k., antrosios užsienio kalbos: prancūzų, vokiečių, rusų ir ispanų (nuo pradinio lygio). Bendrojo ugdymo klasėse visi mokiniai, kurie mokėsi antrą prancūzų ir vokiečių užsienio kalbą, tęsia jos mokymąsi I–II gimnazijos klasėse. Mokiniai gali tęsti antros rusų kalbos mokymąsi I–II gimnazijos klasėse. Mokiniai, kurie nenori tęsti antros rusų kalbos mokymosi, gali rinktis mokytis ispanų kalbą, tačiau tik tuo atveju, jei susidaro klasių komplektai derinant gimnazijos tvarkaraštį.

Jei mokinys ir jo tėvai (globėjai, rūpintojai) pageidauja keisti antrą užsienio kalbą rusų ir pasirinkti antrą užsienio kalbą ispanų, privalo e. sistemos skiltyje „5. Papildoma informacija (Specifiniai pageidavimai)“ nurodyti kalbą, kurią keičia (rusų) ir norimą mokytis kalbą (ispanų):

1 pvz. Prašome leisti pakeisti antrą užsienio kalbą rusų* į antrą ispanų užsienio kalbą (nuo pradinio lygio) mokantis Vilniaus Pilaitės gimnazijos bendrojoje I klasėje.

*galima keisti tik antrą rusų užsienio kalbą bendrojo ugdymo klasėse

Vadovaujantis bendradarbiavimo sutartimi su Vilniaus Martyno Mažvydo progimnazija prancūzų klasių (p klasių) mokiniai gali būti priimami į gimnaziją tomis pačiomis klasėmis (Socialinės krypties klases), tačiau tik tuo atveju, jei mokiniai patenka į gimnazijos sąrašus pagal bendrą Priėmimo į Vilniaus miesto savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklas tvarką (laisvos vietos klasėje bus papildytos mokiniais iš kitų klasių ir mokyklų). Visi antrą prancūzų kalbą besimokantys mokiniai tęsia šios kalbos mokymąsi I–II gimnazijos klasėje, jiems yra skiriamos 3 prancūzų kalbos savaitinės pamokos.

Gimnazija siūlo galimybę mokytis bendrojo ugdymo ir kryptinėse klasėse: socialinės, STEM ir kūrybinių komunikacijų krypties.

Pretenduojantys mokytis I(9) klasėje, mokiniai ir jų tėvai gali rinktis STEM arba Kūrybinių komunikacijų mokymosi kryptis. Jei mokiniai pageidauja mokytis bent vienoje iš kryptinio ugdymo klasių, e. sistemos skiltyje „4. Pirmumo kriterijai“ privalo tai nurodyti ir įkelti atrankos kriterijus atitinkančius dokumentus:

2025–2026 m. m. Vilniaus Pilaitės gimnazijos priėmimo mokytis kriterijai

Renkantis kryptinį ugdymą e. sistemos skiltyje „5. Papildoma informacija (Specifiniai pageidavimai)“ būtina nurodyti norimą mokytis kryptį (socialinę, STEM arba kūrybinių komunikacijų) ir nurodyti antros užsienio kalbos pasirinkimą. Kryptinio ugdymo, STEM ir Kūrybinių komunikacijų klasėse yra siūlomos antra vokiečių ar ispanų (nuo pradinio lygio) užsienio kalba, pretenduojantys šiose klasėse mokytis mokiniai, kurie mokėsi antrą rusų arba prancūzų kalbą, gali rinktis mokytis antrą ispanų kalbą:

2 pvz. Prašome priimti mokytis į Vilniaus Pilaitės gimnazijos STEM kryptinio ugdymo klasę ir leisti pakeisti antrą rusų / prancūzų užsienio kalbą į antrą ispanų užsienio kalbą (nuo pradinio lygio).

3 pvz. Prašome priimti mokytis į Vilniaus Pilaitės gimnazijos STEM kryptinio ugdymo klasę, antroji užsienio kalba yra vokiečių.

4 pvz. Prašome priimti mokytis į Vilniaus Pilaitės gimnazijos Kūrybinių komunikacijų kryptinio ugdymo klasę ir leisti pakeisti antrą rusų / prancūzų užsienio kalbą į antrą ispanų užsienio kalbą (nuo pradinio lygio).

5 pvz. Prašome priimti mokytis į Vilniaus Pilaitės gimnazijos Kūrybinių komunikacijų kryptinio ugdymo klasę, antroji užsienio kalba yra vokiečių.

Jei mokinys pagal kriterijus nepatenka į kryptines klases arba sudarant klases, mokiniui nebelieka galimybės keisti antrą užsienio kalbą, mokinys tęsia anksčiau pradėtą antros kalbos mokymosi kursą.

Į kryptines klases esant laisvų vietų bus papildomai priimami (priėmimo komisijos skiriami) mokiniai, kurių 8-os klasės bendras pasiekimų pažymėjimo vidurkis ir ugdymo krypties dalykų vidurkis bus aukštesnis bei atsižvelgiant  į olimpiadų, konkursų, patvirtintų ŠMSM, miesto, šalies ir tarptautinių prizinių vietų rezultatus.

Prašymo pateikimo laikas jokios įtakos priėmimo rezultatams neturės, tad tėveliams skubėti nereikia.
Tėveliai, kurie nori pretenduoti į tas mokyklas, kuriose priimama konkurso būdu ar į  mokyklas, kurios įgyvendina specializuoto ugdymo (inžinerinės / sporto) krypties programas, savitos pedagoginės sistemos elementus prašymus reikia pateikti iki kovo 31 d.
Prašymus turi pateikti būsimųjų pirmokų, taip pat keičiančių mokyklas, pereinančių iš progimnazijų į gimnazijas, atvykusių gyventi į sostinę mokinių tėvai, mokiniai, kurie pereina mokytis į aukštesnio lygmens programą – penktą, devintą (I gimnazijos) ar III gimnazijos klasę – toje pačioje mokykloje.

VILNIAUS PILAITĖS GIMNAZIJOJE 2025–2026 M. M. I(9) KL. MOKINIAMS SIŪLOMOS UGDYMO KRYPTYS

SOCIALINĖ KRYPTIS

Socialine kryptimi yra siekiama gilinti prancūzų kalbos bei frankofoniškų šalių istorijos, geografijos ir kultūros žinias.

Bus siekiama, kad mokiniai:

  • pratęstų suformuotą Vilniaus Martyno Mažvydo progimnazijoje sustiprinto prancūzų kalbos mokymosi tradiciją 5 iki 8 klasėse (3 savaitinės pamokos) ir Vilniaus Pilaitės gimnazijos I –II (9–10) klasėse,
  • per šnekamąją kalbą savo veiklomis lavintų kūrybiškumą ir savarankišką mąstymą,
  • per įvairias veiklas atskleistų savo gebėjimus, išmoktų kritiškai mąstyti, įsivertinti ir išsikelti mokymosi tikslus bei strategijas,
  • per integruotą prancūzų kalbos ir frankofoniškų šalių istorijos, geografijos ir kultūros pamoką įgytas žinias pritaikytų pasaulio pažinimui,
  • puoselėtų dvikalbystę, kur prancūzų kalba taptų įrankiu, kurio pagalba mokiniai atrastų frankofonijos pasaulį bei suvoktų pasaulio globalinius ryšius,
  • formuotų bendruomenę, kurią sudaro visapusiškai išsilavinusios asmenybės, turinčios universalias žinias,
  • pasirašius bendradarbiavimo sutartis su prancūziškomis mokyklomis (gimnazija yra Erasmus+ projekto dalyvė) galėtų vykti į Prancūziją į kalbines-edukacines išvykas.

STEM KRYPTIS

STEM kryptimi yra siekiama formuoti mokinių tarpdisciplininį požiūrį į mokymąsi, integruojant gamtos mokslų, technologijų, informatikos ir matematikos žinias, ugdyti mokinių kritinį mąstymą, problemų sprendimo įgūdžius, kūrybiškumą ir bendradarbiavimą.

Bus siekiama, kad mokiniai:

  • per formalaus, neformalaus ugdymo ir modulių pamokas (I kl. matematikos, fizikos ir informatikos moduliai, II kl. chemijos ir biologijos moduliai) susidomėtų STEM sritimis ir įsitrauktų į jas per praktinį, tyrimais grįstą mokymąsi,
  • gebėtų taikyti mokslinius principus, technologines priemones, inžinerinio projektavimo procesus ir matematines sąvokas spręsdami realaus pasaulio problemas,
  • lavintų gebėjimą bendradarbiauti komandose, efektyviai bendrauti ir kritiškai mąstyti spręsdami sudėtingus uždavinius,
  • ieškodami sprendimų įvairiose situacijose gebėtų kūrybiškai taikyti inovacijas,
  • pasiruoštų būsimai karjerai STEM dalykų srityje formuojantis įgūdžiams ir žinioms, kurios yra reikalingos sėkmingai XXI a. darbo rinkai.

KŪRYBINIŲ KOMUNIKACIJŲ KRYPTIS

Kūrybinių komunikacijų kryptimi yra siekiama, kad integruojant formaliojo ir neformaliojo ugdymo dalykus ir kuriant kūrybinio bendradarbiavimo tradicijas vystytųsi komunikaciniai gebėjimai įvairiems meniniams-kūrybiniams pasiekimams praktikoje atskleisti.

Bus siekiama, kad mokiniai:

  • pažintų kultūrą per įvairias veiklas formalaus, neformalaus ugdymo ir modulių programas (I–II kl. teatro ir medijų moduliai),
  • lavintų kūrybiškumą dalyvaudami įvairiuose kūrybiniuose projektuose,
  • pažintų, tyrinėtų istorinę ir šiuolaikinę kultūrinę aplinką, naudodamiesi įvairiais šaltiniais,
  • susipažintų su integruotų dalykų specifika bei galimybe įvairiapusiškai panaudoti įgytas žinias skirtingose ugdymo ir gyvenimo srityse,
  • ieškotų menų ir medijų sąsajų, išplėstų kūrybinius gebėjimus neapsiribojant viena meno šaka ir gebėtų organizuoti bendras kūrybines veiklas, diskusijas ir pristatymus gimnazijos bendruomenei,
  • ugdytų asmenines kūrybines galias, lavintų kalbinę raišką, artistiškumą per retorikos, teatro ir šokio dalykų raišką formaliajame ir neformaliajame ugdyme.

Pilaitės gimnazijos priėmimo mokytis kriterijai

Priėmimas be eilės (Tvarkos aprašo 56 punktas)

Kriterijai

e. sistemoje pateikiami dokumentai

Vaikai, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, gyvenantys gimnazijos aptarnavimo teritorijoje.

Pedagoginės psichologinės tarnybos pažyma.

 

Užsienio valstybių diplomatinio korpuso darbuotojų, dirbančių Lietuvos Respublikoje esančiose diplomatinėse atstovybėse, vaikai.

Kriterijų patvirtinantys dokumentai.

Mokyklos darbuotojų, dirbančių gimnazijoje pagal pagrindinio darbo sutartį, vaikai.

Pažyma iš darbovietės.

 

Reemigrantų vaikai, kurių tėvai (globėjai, rūpintojai) buvo deklaravę išvykimą iš Lietuvos, tačiau apsisprendė grįžti gyventi į Lietuvą, priklausantys gimnazijos

aptarnavimo teritorijai.

Išsideklaravimo iš Lietuvos pažyma,

vaiko mokymosi užsienyje pasiekimų pažyma.

 

Įvaikinti vaikai, globotiniai, rūpintiniai (išskyrus atvejus, kai laikinoji globa nustatoma tėvų prašymu), kai tėvų (globėjų, rūpintojų) deklaruota gyvenamoji vieta priklauso gimnazijos aptarnavimo teritorijai.

Kriterijų patvirtinantys dokumentai.

 

Lietuvos Respublikos diplomatinio korpuso darbuotojų, sugrįžusių iš darbo užsienyje ir Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos profesinės karo tarnybos karių, perkeltų į Vilniaus miesto savivaldybės teritoriją, vaikai,

priklausantys gimnazijos aptarnavimo teritorijai.

Kriterijų patvirtinantys dokumentai.

 

Pirmumo kriterijai gyvenantiems gimnazijos aptarnavimo teritorijoje (Tvarkos aprašo 58 punktas)

Pirmumo kriterijai

Kriterijaus vertė taškais

Vaikai, kuriuos augina vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų) (jeigu kitas miręs, teismo pripažintas dingusiu be žinios ar nežinia, kur esančiu, teismo pripažintas neveiksniu arba teismo sprendimu apribotos tėvystės teisės), neįgalių tėvų vaikas.

1 taškas. Pažymėjimo, pažymos, teismo sprendimo kopijos.

 

Dvynukai, trynukai ir kiti daugiavaisio gimimo vaikai, kurie priimami kartu.

2 taškai. Daugiavaikės šeimos faktą įrodantys dokumentai.

Vaikai, kurių vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) ir paties vaiko deklaruotos gyvenamosios vietos laikas gimnazijos aptarnavimo teritorijoje yra dveji ir daugiau metų (nuo 2 iki 6 metų).

2 taškai. Dokumentų pridėti nereikia (deklaracijos terminas pirmo posėdžio metu skaičiuojamas birželio 1 d. duomenimis, vėliau – vėlesnių posėdžių datai).

Vaikai, kurių vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) ir paties vaiko deklaruotos gyvenamosios vietos laikas gimnazijos aptarnavimo teritorijoje yra daugiau nei 6 metai.

4 taškai. Dokumentų pridėti nereikia (deklaracijos terminas pirmo posėdžio metu skaičiuojamas birželio 1 d. duomenimis, vėliau – vėlesnių posėdžių datai).

Vaikai, kurių vieno iš tėvų (globėjo ar rūpintojo) ir paties vaiko deklaruota gyvenamoji vieta yra gimnazijos aptarnavimo teritorijoje naujai įsigytame (iki 2 metų) būste.

2 taškai. Nekilnojamojo turto nuosavybės dokumentų kopija.

Vaikai, kurių broliai ir (ar) seserys (įbroliai ir (ar) įseserės) prašymo pateikimo metu jau mokosi I gimnazijos klasėje ir tęs mokymąsi II klasėje, turi teisę pretenduoti į gimnazijos

laisvas vietas kartu su gyvenančiais gimnazijos aptarnavimo teritorijoje vaikais.

1 taškas. Nurodoma brolio/sesers (įbrolių ir (ar) įseserių) vardas, pavardė, klasė.

Papildomi kriterijai (Tvarkos aprašo 64 punktas)

Papildomi kriterijai

Vertė taškais pretenduojant į pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį (I-II kl.)

Mokiniai pagal jų pageidavimą mokytis

dalykų, dalykų modulių, pasirinktų užsienio kalbų.

Iki 2 taškų – I pusmečio (I ir II trimestrų) arba 8-os klasės I pakopos pagrindinio ugdymo pasiekimų pažymėjimo rezultatų vidurkis ir moduliui giminingų dalykų aukštesnio įvertinimo  kriterijus. Rezultatų vidurkis dalijamas iš 10 ir dauginamas iš dviejų.

e. sistemos skiltyje „4. Pirmumo kriterijai“ pateikiami dokumentai

●      į I (9)  kl.  I pusmečio (I ir II trimestro) arba 8-os klasės I pakopos pagrindinio ugdymo pasiekimų pažyma

●      į II (10) kl. I pusmečio (I ir II trimestro) arba metinių pasiekimų rezultatų pažyma

Mokiniai – miesto, šalies, tarptautinių olimpiadų ir konkursų dalyviai.

0,5 taško – už miesto laimėjimus (I–III vietos, 7–8 klasė).

1 taškas – už šalies laimėjimus (I–III vietos, 7–8 klasė).

1,5 taško – už tarptautinius laimėjimus (I–III vietos, 7-8 klasė).

Skaičiuojamas vienas aukščiausias laimėjimas.

e. sistemos skiltyje „4. Pirmumo kriterijai“ pateikiamos padėkos, diplomai, įsakymai, pagyrimo raštai, sertifikatai ar kt. dokumentų kopijos

Mokiniai, lankantys ar baigę neformaliojo

(meninės ir (ar) mokslinės, sporto

krypčių) švietimo įstaigas.

0,5 taško – mokiniui, lankančiam ar baigusiam

neformaliojo švietimo įstaigą.

e. sistemos skiltyje „4. Pirmumo kriterijai“ pateikiamas neformaliojo švietimo įstaigos pažymėjimas/pažyma

STEM KRYPTIS papildomi kriterijai (Tvarkos aprašo 64 punktas)

Papildomi kriterijai 

Vertė taškais pretenduojant mokytis STEM kryptinio  ugdymo klasėje

 I pusmečio (I ir II trimestro) arba 8-os klasės I pakopos pagrindinio ugdymo pasiekimų pažyma.

Visų dalykų pažymių vidurkis ne žemesnis nei 8 balai.

STEM srities dalykų (matematikos, IT, fizikos, chemijos, biologijos) įvertinimai ne žemesni nei 8 balai.

Iki 2 taškų STEM srities dalykų (matematikos, IT, fizikos, chemijos, biologijos) mokymosi pasiekimų vertinimų rezultatų vidurkio, aukštesnio įvertinimo kriterijus. Rezultatų vidurkis dalijamas iš 10 ir dauginamas iš dviejų.

e. sistemos skiltyje „4. Pirmumo kriterijai“ pateikiami dokumentai

●      į I (9)  kl.  I pusmečio (I ir II trimestro) arba 8-os klasės I pakopos pagrindinio ugdymo pasiekimų pažyma

STEM dalykų (matematikos, IT, fizikos, chemijos, biologijos ir technologijų) – miesto, šalies, tarptautinių olimpiadų ir konkursų dalyviai.

0,5 taško – už miesto laimėjimus (I–III vietos, 7–8 klasė).

1 taškas – už šalies laimėjimus (I–III vietos, 7–8 klasė).

1,5 taško – už tarptautinius laimėjimus (I–III vietos, 7–8 klasė).

Skaičiuojamas vienas aukščiausias laimėjimas.

e. sistemos skiltyje „4. Pirmumo kriterijai“ pateikiamos padėkos, diplomai, įsakymai, pagyrimo raštai, sertifikatai ar kt. dokumentų kopijos

Mokiniai, lankantys ar baigę neformalųjį STEM dalykų (matematikos, IT, fizikos, chemijos, biologijos ar technologijų) švietimą.

0,5 taško – mokiniui, lankančiam ar baigusiam

neformaliojo švietimo įstaigą.

e. sistemos skiltyje „4. Pirmumo kriterijai“ pateikiamas neformaliojo švietimo įstaigos pažymėjimas/pažyma

KŪRYBINIŲ KOMUNIKACIJŲ KRYPTIS papildomi kriterijai (Tvarkos aprašo 64 punktas)

Papildomi kriterijai

Vertė taškais pretenduojant mokytis Kūrybinių komunikacijų kryptinio  ugdymo klasėje

I pusmečio (I ir II trimestro) arba 8-os klasės I pakopos pagrindinio ugdymo pasiekimų pažyma.

Visų dalykų pažymių vidurkis ne žemesnis nei 7,5 balai.

Iki 2 taškų Kūrybinių komunikacijos krypties dalykų (lietuvių kalbos ir literatūros, informatikos, dailės ir muzikos) mokymosi pasiekimų vertinimų rezultatų vidurkio, aukštesnio įvertinimo kriterijus. Rezultatų vidurkis dalijamas iš 10 ir dauginamas iš dviejų.

e. sistemos skiltyje „4. Pirmumo kriterijai“ pateikiami dokumentai

●      į I (9)  kl.  I pusmečio (I ir II trimestro) arba 8-os klasės I pakopos pagrindinio ugdymo pasiekimų pažyma

Kūrybinių komunikacijos krypties dalykų (lietuvių kalbos ir literatūros, informatikos, dailės, muzikos, technologijų) – miesto, šalies, tarptautinių olimpiadų ir konkursų dalyviai.

0,5 taško – už miesto laimėjimus (I–III vietos, 7–8 klasė).

1 taškas – už šalies laimėjimus (I–III vietos, 7–8 klasė).

1,5 taško – už tarptautinius laimėjimus (I–III vietos, 7-8 klasė).

Skaičiuojamas vienas aukščiausias laimėjimas.

e. sistemos skiltyje „4. Pirmumo kriterijai“ pateikiamos padėkos, diplomai, įsakymai, pagyrimo raštai, sertifikatai ar kt. dokumentų kopijos

Atlikto (lietuvių kalbos ir literatūros, informatikos, dailės, muzikos, technologijų) projektinio darbo atlikimo pažymėjimas, mokinio sukauptas darbų aplankas.

0,5 taško – mokiniui, pateikusiam (lietuvių kalbos ir literatūros, informatikos, dailės, muzikos, technologijų) projektinio darbo atlikimo pažymėjimą ar sukauptą aukštos meninės vertės darbų aplanką.

e. sistemos skiltyje „4. Pirmumo kriterijai“ pateikiami dokumentai

●      7–8-os klasėje atliktas projektinio darbo pažymėjimas, mokinio sukauptas darbų aplankas

Mokiniai, lankantys ar baigę neformaliojo

(meninės ir (ar) informatikos, technologijos

krypčių) švietimo įstaigas.

0,5 taško – mokiniui, lankančiam ar baigusiam

neformaliojo švietimo įstaigą.

 

e. sistemos skiltyje „4. Pirmumo kriterijai“ pateikiamas neformaliojo švietimo įstaigos pažymėjimas/pažyma