„Komandos stiprinimas: komandos vertybės ir jas palaikančios elgsenos“ – toks buvo mūsų mokymų tikslas Birštone. Kaip geroje pamokoje pasikartojome, ką jau žinome – misiją, viziją ir 5-ias gimnazijos vertybes, o gimnazijos direktorius, Mindaugas Briedis, pristatė savo tyrimą, kuriame domėjosi, kokiais kriterijais vadovaudamiesi tėvai renkasi mūsų gimnaziją.
Visų pirma, tėvai ieško ugdymo įstaigos pagal savo asmeninę vertę. Kiekybiniame tyrime dalyvavo 190 Pilaitės gimnazijos tėvų. 74 % teigė, kad yra informuoti arba pilnai informuoti apie gimnazijos veiklą. Antra, tėvams svarbu, kad jų atžalos būtų tinkamai pasiruošę VBE ir PUPP testams, kad moksleivių krūvis nebūtų perkrautas ir būtų pritraukti geriausi mokytojai. Tėvai pageidautų, kad būtų viešinami mokinių akademiniai pasiekimai ir stebima kiekvieno jų pažanga, užtikrintos palankios psichologinės sąlygos, užkardomos patyčios bei skiriamas dėmesys specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) mokiniams.
Kai visi 60 mokymų dalyvių perėjome prie rimtų komandinių žaidimų, atsidaro daug veiksmo ir iniciatyvos. Žaidėme du patirtinės veiklos žaidimus: iBuild („Pastatyk namelį“) ir BeatThe Box („Atidaryk dėžę“). Žaidimų tikslas buvo, kad pagerintume grupės komunikaciją, sutelktume komandą darbui ir suaktyvintume bendradarbiavimą, nes konkurencija visuomenėje ir taip dominuoja.
Po įnirtingos pabaigos padarėme išminties pauzę ir reflektavome patirtas įžvalgas. Štai keletas jų:
Organizacijoje, jei nėra dialogo, tai nėra ir organizacijos.
Pasitikėjimas – tai galimybė pasikliauti kolegomis.
Mažose grupelėse dirbti malonu.
Mes – visokie – kaip bet kuri klasė.
Mokymus vykdė PRIMUM ESSE 2025 02 20-21.
@tūkstantmečiomokyklos projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis. „Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.
Parengė Goda Čiplytė
