2007-2008. Taikomieji menai

taiko

Paveiksllis2

mod

Paveiksllis11

Paveiksllis1
TIKSLAI

  • Ugdyti jaunimo estetinį skonį, gebėjimą vertinti meninę kūrybą ir aplinkos kultūrą.
  • Skatinti kiekvieno mokinio kūrybines galias ir bendruosius technologinius gebėjimus,  sudaryti sąlygas jo saviraiškos poreikių ir kompetencijų plėtotei.
  • Pritaikyti praktikoje mokinių kūrybinę, estetinę patirtį šeimos, klasės ir mokyklos bendruomenės dailės poreikiams. Ugdyti teigiamą požiūrį į  įvairiapusę, patrauklią veiklą, stiprinti pasitikėjimą ir motyvaciją.

UŽDAVINIAI
siekiama, kad mokiniai:

  • galėtų pasirinkti jiems patrauklią  meninės veiklos sritį, kuri skatintų juos tobulėti ir pasitikėti savimi
  • įgytų praktinių, profesinių įgūdžių išradingai naudoti ir taikyti dailės ir technologijų technikas ir šiuolaikines medžiagas, išmoktų naudotis įvairiais  informacijos šaltiniais
  • pritaikytų kūrybinius gebėjimus gyvenime – gebėtų kurti proginius suvenyrus, dovanėles, puošti savo buitį, galėtų skoningai ir išradingai apipavidalinti ne tik savo namus, bet ir mokyklos erdves, renginius, šventes
  • per kūrybinę praktiką išmoktų funkcionaliai, estetiškai, ekonomiškai, saugiai dirbti su pasirinktomis medžiagomis bei įrankiais
  • gebėtų dirbti grupėse, išmoktų kultūringai bendrauti, siūlytų idėjas, priimtų sprendimus, atvirai ir geranoriškai aptartų ir vertintų atlikto darbo rezultatus, įsivertintų savo veiklą

AKTUALUMAS

  • meninio ir technologinio ugdymo sampratos įgyvendinimas
  • mokinių, ,,iškrentančių” iš pagrindinės bendrojo lavinimo mokyklos mokinių skaičiaus mažinimas
  • mokyklos aplinkos ir tradicijų puoselėjimas

PRITAIKOMUMAS

  • taikomųjų menų funkcija ir universalumas
  • modulio praktinio pritaikymo spektras mokykloje
  • programos apimtis 17 val., dalyviai 7-8, 9-10 klasių mokiniai

MOKYKLOS TRADICIJOS

  • kryptingas dailinis ugdymas
  • dailinio ir technologinio ugdymo vieningumas
  • aktyvūs mokymo metodai
  • parodos
  • mokyklos interneto svetainė
  • mokymo bazė
  • mokytojų kvalifikacija, patirtis

MOKINIŲ POREIKIAI

  • nepasitikėjimo įveikimas
  • pozityvaus vertinimo, skatinimo poreikis
  • noras bendrauti

MOKINIO KOMPETENCIJŲ, BENDRŲJŲ GEBĖJIMŲ UGDYMAS

  • tarpasmeninė ir pilietinė
  • profesinio pasirengimo
  • mokslo ir technologijų
  • verslumo
  • skaitmeninio raštingumo

DIDAKTINĖS NUOSTATOS

  • prieinamumas
  • patrauklumas
  • mokymas bendradarbiauti, demokratija
  • integracija
  • interpretacija ir improvizacija

VERTINIMAS
tipai

  • diagnostinis
  • formuojamasis
  • apibendrinamasis

formos

  • simboliai, taškai

Siekiamų rezultatų, pažangos bei sėkmės vertinamas grindžiamas:

  • mokymosi  uždavinių aiškiomis formuluotėmis
  • vertinimo galimybių lankstumu
  • dėmesiu kiekvieno mokinio asmeninėms  savybėms
  • grįžtamosios  informacijos gavimu

Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimas darbo eigoje :
tm

tme

tmen

tmena

GALUTINIS REZULTATŲ ĮVERTINIMAS

  • 9  tšk.   žodinis paskatinimas
  • 10 -20 tšk.   padėka, paskatinimas
  • 20 -30 tšk.   diplomas,skelbimas mokyklos interneto svetainėje.

MODULIO STRUKTŪRA, VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

  • veiklos etapai
  • mokymosi uždaviniai – plastinės raiškos problemos
  • naudojamos priemonės, medžiagos
  • mokymo metodai
  • pavyzdžiai, iliustruojantys darbo aptarimą ir eigą

UGDYMO TURINYS

DEKORATYVINĖ TAPYBA
Mokytoja Palmyra Stankūnienė
palma

  • Kuriamos abstaktaus turinio dekoratyvinės kompozicijos
  • Išbandomi netadiciniai vaizdavimo būdai
  • Eksperimentuojama tapybinėmis technikomis
  • Analizuojami dailės kūriniai, mokinių darbai
  • Mokykloje įrengiamos ekspozicijos, galerijos


VIELOS LANKSTINIAI
Mokytoja Eglė Bertulienė
egle

  • Mokiniai mokomi panaudoti netradicines priemones, dirbti su įdomesniais įrankiais ir prietaisais
  • Mokiniai pratinami dirbti kartu, padėti vieni kitiems
  • Ugdomas vaikų kruopštumas, savitumas, estetinis skonis, naujų  medžiagų ir technologijų pažinimas
  • Plėtojamos vaiko kūrybinės galios, lavinama fantazija
  • Darbelių pritaikymas


POPIERIAUS PLASTIKA
Mokytoja Zofija Žukauskienė
zof

  • Popieriaus plastikos specifika
  • Racionalus mąstymas ir techniniai įgūdžiai
  • Mokinių saviraiška, atlikimo būdų pasirinkimas
  • Tūriniai objektai mokyklos erdvėse
  • Dekoratyviniai akcentai namų aplinkoje


ERDVINĖ MODULINĖ KOMPOZICIJA
Mokytoja Giedrė Slavinskienė
slaviskiene

  • Dekoratyviniai moduliai – elementai
  • Erdvinės kompozicijos iš modulių
  • Medžiagos ir technikos
  • Pritaikymas aplinkoje
  • Kūrinių analizė


VĖLIAVOS
Mokytoja Milda Tverkutė
veliavos

  • Vėliavos – erdviniai akcentai
  • Paskirtis, simbolika ir pritaikomumas
  • Pažintis su medžiagų įvairove, jų derinimo galimybėmis
  • Audinių dažymo, marginimo technikų išbandymas
  • Individualių sprendimų paieška


Dokumentacijos tvarkymas, pristatymų organizavimas, skaidrių, lankstinukų  gamyba - I. Medelinskaitė, R. Milašienė