2008/2009 m.m.
Uždaviniai:
- Mokinių asmenybinių savybių, elgesio nukrypimų ir mokymosi sutrikimų priežasčių studijos;
- Priemonių ir programos, skirtos atitinkamoms priežastims šalinti ar koreguoti, numatymas ir taikymas;
- Konsultacijos, sprendžiant sudėtingas ir konfliktas situacijas.
- Šalinti priežastis, dėl kurių mokiniai negali lankyti mokyklos ar vengia tai daryti;
- Sugrąžinti į Mokyklą jos nelankančius mokinius;
- Padėti mokiniui adaptuotis Mokykloje.
Principai:
- Vaiko gerovės ir pedagoginių tikslų prioritetas;
- Etinė komandos narių pozicija grindžiama principu „nepakenk“: problemos nustatymas ar diagnozė neturi daryti moralinio spaudimo mokinio asmenybei, žeminti jo savęs vertinimą, galinti nesutarimų su tėvais ir bendraklasiais;
- Griežtas paslapties saugojimas.
- lygios galimybės - kiekvienam mokiniui laiduojamas pagalbos prieinamumas;
- visuotinumas - Pagalba teikiama visiems tos Mokyklos mokiniams, kuriems jos reikia;
- kompleksiškumas - Pagalba teikiama pagal poreikį kartu su kitomis švietimo sistemos pagalbos mokiniui teikimo formomis
- individualumas - Pagalba teikiama atsižvelgiant į konkretaus mokinio ar konkrečios Mokyklos problemas.
Funkcijos:
1. Įvertinimo:- Mokinio požiūrio į mokymąsi ir charakterio bei elgesio pažinimas;
- Socialinės raidos ir dabartinės situacijos, vaidmens tarp bendraamžių analizė;
- Dominuojančių vertybių išskyrimas;
- Mokinio potencialių galimybių ir gebėjimų nustatymas.
- Pagalbos priemonių, rekomendacijų, konsultavimo pedagogams, tėvams, bendraklasiams rengimas;
- Tiesioginis korekcinis poveikis mokinio asmenybei bendravimo ar kontakto eigoje.
- Mokinio, patekusio į nepalankias sąlygas, interesų apsauga;
- Darbo su šeima proceso eigoje keliamas vaiko statusas ir atstatomi pašliję ryšiai su tėvais;
- Darbo ar mokymosi aplinka proceso eigoje keičiamas negatyvus požiūris, kurį suformavo klasės auklėtojas, dalyko mokytojas ar bendraklasiai.
- individualus darbas su mokiniu - parama krizių metu, socialinių ir pedagoginių mokinio problemų sprendimas;
- darbas su grupe - socialinių ir gyvenimo įgūdžių ugdymas.
- darbas su mokinio šeima, jo atstovais pagal įstatymą - pagalba sprendžiant problemas, trukdančias vaiko ugdymosi procesui, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir mokyklos bendradarbiavimo stiprinimas.
- darbas su mokyklos bendruomene - saugios aplinkos kūrimas ir palaikymas; savivaldos aktyvinimas, bendradarbiavimas su mokytojais, mokyklos administracija ir kt.;
- darbas su vietos bendruomene - ryšių tarp vietos bendruomenės ir mokyklos palaikymas;
- darbas su socialiniais partneriais (vaiko teisių apsaugos tarnyba, pedagogine psichologine tarnyba, policija, seniūnijų socialiniai darbuotojai, dienos centru, krizių, vaiko raidos, pirminės sveikatos priežiūros centrai, vaikų neformaliojo švietimo mokyklos ir kt.) siekiant užtikrinti Pagalbos veiksmingumą ar kuriant socialinių pedagoginių problemų prevencijos sistemą.
Socialinė pedagogė Virginija Ratiukienė